Oborové CRM řešení pro výrobní společnosti

Systém pro řízení vztahů se zákazníky  (pod anglickou zkratkou CRM) je řešení, které pomáhá zvyšovat efektivitu prodeje a marketingu. Jde o nástroje a aplikace, které ve své kombinaci přinášejí užitečný vhled do klíčových zákaznických procesů – rozšiřování zákaznického portfolia, zefektivňování prodeje, zákaznických kampaní, marketingových událostí nebo servisu a služeb zákazníkům.

Můžete se spolehnout, že dobré CRM řešení splní veškeré potřeby vašich obchodníků a marketingových pracovníků. Vy ale potřebujete více.

Jaká další oddělení budou profitovat z CRM?

Produktoví manažeři

  • Získají zpětnou vazbu přímo od zákazníků – víte, co na vašem výrobku zákazníkovi chybí a s čím je spokojen?
  • Získají přehled o množství nabídnutého a skutečně prodaného množství
  • Dostanou informaci o tom, jaké konkurenční firmy vás poráží v zakázkách a s jakým zbožím
  • Budou mít možnost připravit obchodníkům produktové listy a znalostní bázi usnadňující prodej

Řízení kvality

  • Získá přehled o počtu reklamovaných dílů a o finančním objemu reklamací
  • Díky propojení CRM a SharePointu navíc získá jednotné místo, kam budou systematicky vkládány reklamační protokoly ke konkrétnímu zboží či šarži, což usnadní vyhodnocení a zrychlí zavedení lepších výrobních postupů

Vedoucí výroby

  • Konečně bude vědět o zakázce včas díky přehledu rozjednaných obchodů
  • Stihne opravit termíny dodání slíbené obchodníkem ještě před odesláním nabídky
  • Díky informacím o povaze podaných nabídek zorganizuje a naplánuje výrobní kapacitu tak, aby stihl zajistit všechny objednávky

Personální oddělení

  • Získá jednoduchý systém pro evidenci aktuálních zaměstnanců, sezónních pomocníků i bývalých pracovníků
  • Evidence důvodů ukončení spolupráce, certifikací techniků a zápisů o spokojenosti s jejich výkonem poskytne perfektní přehled na koho se obrátit, když je třeba tým dočasně posílit
  • Rozeslání hromadného emailu o aktuálních potřebách s informacemi o otevřených pozicích seznamu šikovných skladových operátorů či jiným sezonním pracovníkům bude otázkou pár minut

Nákupní oddělení

  • Sdílení informací o rozjednaných obchodech umožňuje optimalizovat objem nákupů potřebných surovin – to dovoluje získat zpětné rabaty a množstevní slevy od dodavatelů
  • Dodávky ze zahraničí, jejichž realizace zabere více času, nemusí být překážkou pro získání zakázky, když nákup dostane informace o potřebách přímo ze schůzky obchodníka s potenciálním zákazníkem

Praktické tipy pro výrobní firmy

Víte, co si o produktu myslí koncový zákazník a nikoli váš B2B partner?

Sběr informací z trhu může být systematický a přitom automatizovaný. S pomocí CCV Dotazníky – add-on řešení do CRM systému, které umožňuje oslovení koncových zákazníků, můžete získat odpovědi na vaše otázky.

Nabídněte interakci s vašimi produkty dotykem. Vytvořte mobilní aplikace pro koncové zákazníky, a zvyšte tak loajalitu vůči vaší značce a získejte data klíčová pro rozšíření koncových odběratelů. Mobilní aplikace CCV patří k úspěšným marketingovým nástrojům řady zákazníků – COOP Morava, COOP Centrum, Globus Česká republika, Svaz vinařů a další.

A víte, co říkají zákazníci o vašich produktech na Facebooku? Pokud chcete dosáhnout opravdu významného zlepšení vašich vztahů se zákazníky, nabízíme možnost získávat jejich podněty přímo ze sociálních sítí. Díky  službě Microsoft Social Engagement (dříve Microsoft Social Listening) a volbě vhodných klíčových slov tak budete mít možnost ovlivňovat i názory přátel zákazníků.

Vyrábíte sofistikovanou techniku, která potřebuje pravidelnou údržbu a péči?

Poskytování profesionálního servisu zvyšuje loajalitu zákazníků. CRM umožňuje správu servisních zdrojů, jako jsou technici, automobily, sady nářadí nebo speciální stroje. Nabízejte zákazníkům vaše služby – zvýšíte jejich spokojenost s vašimi produkty, loajalitu a na servisním týmu ještě vyděláte, když ho s pomocí CRM dovedete plně využít.

Systém samostatně navrhuje volné termíny a umožňuje automaticky nabízet zákazníkům vaše služby před termíny pravidelné kontroly. Poskytujte Vašim partnerům profesionální péči.

Integrace s výrobními systémy (MES) a systémy pro ukládání  dokumentů (DMS)

Propojení výrobních informačních systémů a CRM zvyšuje efektivitu ve výrobě, nákupu a samozřejmě prodeji. Klíčové zaměření CRM na oblasti prodeje, marketingu a služby zákazníkům tvoří podporu právě těm procesům, na které se Váš MES nezaměřuje. Řada výrobních společností navíc v CRM eviduje obchodní případy od jejich vzniku až do vystavení faktury.

Vedení společnosti tak má vždy přehled o tom, v jaké fázi jsou jednotlivé zakázky. Pokud je zajímají detaily, mají všechny informace na jednom místě – především důležitou komunikaci zaměstnanců s obchodními partnery. Díky integraci CRM na systémy pro ukládání dokumentů (DMS) je pak velmi snadné se jedním klikem dostat i k dokumentaci od technologa, k návrhu a designu nebo k projektové dokumentaci.

Možnosti integrace

  • MES (výrobní informační systémy)
  • MRP (systém na plánování podnikových zdrojů)
  • Systémy pro evidenci docházky
  • Pobočkové telefonní ústředny

 

Dodáváme také další systémy propojitelné s CRM: