Jak zavést adresaci skladových pozic?

Zavedení čárových kódů ve skladech je prvním předpokladem využití metody radiofrekvenční identifikace pomocí čteček čárových kódů. Pomáhá nastavit ve skladech pořádek a zejména omezit chybovost při příjmu a výdeji zboží, ale také výrazně uspořit čas pro nalezení správného zboží a identifikaci skladových pozic, výrobních čísel či šarží.

Zavedení adresace ve skladu neboli označení skladových míst, regálů či polic adresami znamená, že každá skladová pozice má svůj unikátní čárový kód, který ji označuje. S lokací (adresou) pak pracuje systém pro řízení skladu nebo skladovou evidenci. Stáhněte si návod – příručku, jak značit přihrádky čárovými kódy ve skladu.

V čem pomůže označení skladu?

  1. Zvýšení přehlednosti a lepší orientace pracovníky ve skladu
  2. Lepší využití skladových prostor a snadnější organizace práce.
  3. Zavedení radiofrekvenčního načtení čárových kódů zrychlí evidenci skladových procesů.

Standardy pro označení zboží

Způsob označení přihrádek ve skladu čárovým kódem volíme podle potřeb každého skladu. Naopak u označování samotného zboží doporučujeme využít globálních standardů značení. Dříve se rozšířilo zejména mezinárodní číslo obchodní položky EAN, které nahrazuje v současnosti jedinečný a mezinárodně uznávaný identifikátor produktu GTIN.

Základem je získání globálního lokalizačního čísla GLN. V současné době je definováno přibližně 200 různých standardů čárových kódů, z nichž se masově používá přibližně deset. Například nejčastěji používaný čárový kód GTIN-13 (dříve označovaný jako EAN-13). GTIN-13 je využíván pro značení produktů v maloobchodním prodeji. GS1-128 (dříve označovaný jako EAN-128) je využíván pro přenos informací mezi dodavateli a odběrateli.