6 nejčastějších problémů ve skladové logistice v roce 2016

10.01.2017

Co firmy v roce 2016 trápilo ve skladovém hospodářství nejvíce, odhaluje průzkum logistických potřeb realizovaný CCV Informační systémy. O jaké problémy ve skladu se jednalo? A jak je jednoduše vyřešit?

Přelom roku je dobrý čas bilancování, ale i lepších začátků. V uplynulém roce 2016 konzultanti pomocí strukturovaných dotazníků od loňského ledna pečlivě evidovali nejzávažnější bolesti firem v oblasti skladování. Právě na ně se firmy obracejí s prvními otázkami typu „Jak zvýšit produktivitu a kvalitu práce ve skladu“, „Jak zrychlit vychystávaní zboží“ anebo „Jak jednoduše dodržovat FIFO při vyskladňování“.

"Provedli jsme kvalitativní průzkum mezi 34 firmami, které zvažují změnit jejich stávající způsob fungování skladu. Jednalo se o firmy v segmentu středně velkých firem," osvětluje východiska průzkumu Kamila Ježovičová za oddělení výzkumu CCV Informační systémy.

Co nejvíce trápí firmy ve skladu?

Nejčastěji zmiňovaným problémem bylo, že sklad znají pouze skladníci (65 %) a ostatní osoby se v něm nevyznají. To následně způsobuje nenahraditelnost zaměstnanců či dlouhé zaškolení nových pracovníků a sezónních brigádníků ve skladu.

Více jak polovina firem bojovala s nepřehledným skladem (59 %), kdy zboží bylo chaoticky uloženo či se dokonce ztrácelo. Firmy taktéž trápila nepřesná evidence (56 %), časté záměny zboží a následné reklamace (44 %). Přeplněnost přihrádek a nedostatek skladových prostor pak řešilo 35 % oslovených firem. V neposlední řadě se jednalo o dlouhé časy vychystávaní materiálu do výroby nebo samotného zboží k expedici (44  %).

Jak skladové problémy vyřešit?

S přehledem ve skladu a s dostupností informací, kde a jaké zboží je uloženo, pomáhá firmám služba Instantní sklad. Jedná se o jednoduché a dostupné řešení, které pomoci čteček čárových kódů eviduje příjem, přesun i výdej zboží. Zákazníci Instantního skladu dosahují 10-krát rychlejšího vyskladnění při současné redukci záměn zboží a následných reklamací.

V případě malé kapacity skladu firma často musí skladovat zboží, kde se dá, obvykle více věcí na jednom místě, případně různě po areálu firmy. Problém je pak nalézt, kde se požadované zboží nachází, když je zrovna potřeba.

Součástí zavedení Instantního skladu je nastavení adresace (více o adresaci zde) a evidence pozic zboží.  Skladník anebo manažer skladu pak může snadno nalézt, kde se zboží nachází a to tak, že přímo na obrazovce počítače nebo na čtečce čárových kódů je zobrazena pozice odkud zboží vzít / kde se nachází.

Mohlo by vás zajímat

Nezajímalo by to i kolegy nebo šéfa? Jednoduše s nimi článek sdílejte.