Jak na bezchybnou a rychlou inventuru zásob?

20.02.2017

Máte kontrolu stavu skladových zásob za sebou a nedopadla dle vašich představ? Nebo vás ještě jen čeká? Plánovaná inventura s sebou nese dočasné změny v provozu a někdy i překvapivé výsledky. Jak je tomu u vás?

Inventura je důležitý skladový proces pro udržení pořádku ve skladu. Průběžná inventura slouží nejčastěji pro zjištění nesouladu u stavu dané skladové položky. Celková inventura je složitější. Firmy se často potýkají s časovou i personální náročností inventury, která probíhá minimálně jednou ročně. Od skladníků či jiných zaměstnanců je vyžadované zbožíznalství uskladněných položek a systematičnost fyzického toku kontroly, kterou je těžko uhlídat.

Vícenásobné započtení zásoby anebo opomenutí určitého skladového místa vede k chybným a zkreslujícím závěrům. K chybovosti a časové náročnosti taktéž přispívá ruční přepis výsledků do podnikového systému nebo samotná organizace skladníků.

Jak změnit chaotickou inventuru na zábavnou hru?

Základem úspěchu je poziční evidence (čtěte vice o poziční evidenci) zboží na skladových přihrádkách. Následné řízení průběhu inventury zajistí systém pomocí čtečky čárových kódů, která vede pracovníka skladu systematicky a postupně k požadovaným inventurovaným zásobám.

Praktickým a snadno dostupným pomocníkem je systém Instantní sklad, mezi jehož vlastnosti patří přehledné grafické zobrazení reálného využití skladových prostor a to on-line v reálném čase. Při inventuře pomocí čtečky odpadá potřeba tisknout papírové podklady. Prakticky kdykoli je možné provádět také operativní inventuru části skladu, určitého zboží nebo vybraných přihrádek.

Skladový systém odstraní ruční přepisovaní a počítaní zásob, nahradí požadované zbožíznalství a zabezpečí automatické sčítaní stejného zboží, i když je uskladněno na různých pozicích. Výsledky inventury je možné vidět průběžně a přehledně ve webovém prohlížeči Instantního skladu.

Zajímalo by to i kolegy nebo šéfa? Jednoduše s nimi článek sdílejte.