Jak vybrat CRM systém? Nové trendy a inovace

04.05.2018

Nové trendy i zkušenosti zákazníků s výběrem a implementací CRM systému byly předmětem přednášek i workshopů na konferenci zaměřené na řízení vztahů se zákazníky. Jaká témata hrála prim? Předně podle čeho vybrat ten správný CRM systém nebo jakou zkušenost mají jiní. Nejčastěji však zazníval pojem digitální transformace.

Na CRM konferenci se 25. dubna 2018 v pražském Konferenčním centru City setkali obchodní a marketingoví manažeři zodpovědní za strategii řízení vztahů se zákazníky. Hlavními partnery se stala společnost Microsoft a CCV Informační systémy.

Na konferenci mohli účastníci slyšet příklady reálného využití CRM systému  ve firmách a jejich dobré i špatné zkušenosti s nasazením.  Cílem tak bylo inspirovat a pomoct při výběru CRM systému i ostatním. "Je důležité si v první řadě uvědomit, co od CRM systému očekáváte a s jakými oblastmi by měl pomoct. Velmi doporučuji i využít zkušební verzi zdarma , pokud ji dodavatel nabízí, uděláte si tak jasnější představu o vybíraném řešení," upozornila Anna Dufková, zakladatelka portálu Vyber CRM a organizátorka konference.

Technologické trendy aneb nastal čas digitální transformace

Napříč celým dnem se táhlo slovní spojení digitální transformace poukazující na změnu chování zákazníků i trend výraznějšího využívání moderních technologií. Lukáš Erben, šéfredaktor časopisu Inside představil s využitím výzkumů společnosti Gartner nejnovější celosvětové technologické trendy, mezi nimiž např.

  • Do roku 2022 budou 2/3 projektů v oblasti zákaznické zkušenosti využívat IT (oproti polovině v roce 2017).
  • Do roku 2020 začne pětina velkých podniků zařazovat jako součást své digitální transformační strategie technologie virtuální a smíšené reality. Příkladem je aplikace společnosti IKEA a její virtuální ukládání vybíraného nábytku do prostor vlastní domácnosti.

Erben dále doporučil využívat umělou inteligenci, procesy a řešení, které pracují s empatií a zákaznickou zkušeností zákazníka: "Lepší zákaznická zkušenost je hlavním cílem toho, čemu se dnes říká digitální transformace." Sdělení podtrhla i panelová diskuze, ve které se řečníci shodli na budoucím využití a schopnostech CRM systémů. „Je těžké říct, co budou umět CRM systémy za 20 let. Už teď je zřejmý rychlý vývoj, v oblasti technologií to platí obzvlášť. Celkově ale bude panovat prozákaznický trend s úbytkem administrativní činnosti na straně druhé,“ shrnul Nikola Pleska ze společnosti Microsoft.

Součástí konference byl i odborný workshop, kde představil Tomáš Faistl z CCV Informační systémy novinku v podobě nástavbové aplikace pro Microsoft Dynamics 365  využitelnou pro obchodníky a servisní techniky na cestách. Ukázal praktické scénáře využití, např. jak vést reklamační případy mimo kancelář nebo jak jednoduše udělat zápis do CRM systému.

Související

Zajímalo by to i kolegy nebo šéfa? Jednoduše s nimi článek sdílejte.