Nejlepší EDI projekt roku 2015 realizovala Alza

29.11.2015

Vítězem letošního ročníku soutěže o nejlepší EDI projekt roku se stal internetový prodejce Alza za zavedení elektronické komunikace pro efektivnější výměnu obchodních dokladů se svými dodavateli. Redakce odborného portálu EdiZone ocenila zejména zrychlení a zefektivnění přenosu elektronických faktur, objednávek a avíz dodávek při současných významných úsporách ve vztahu k životnímu prostředí. Mezi dalšími oceněnými jsou společnosti DATART a Unilever.

Udělení hlavní ceny potvrzuje nový trend, kdy elektronizace obchodních a logistických dokladů nachází uplatnění v nových oblastech obchodu, jako jsou právě e-shopy. Zavádění elektronické výměny dokladů u Alzy v letošním roce pokrylo faktury (INVOIC), objednávky (ORDERS) a elektronickou obdobu papírového dodacího listu - avíza dodávek (DESADV). V první fázi projektu, která trvala necelé dva měsíce, se podařilo prostřednictvím řešení ORION EDI od CCV Informační systémy převést polovinu dokladů z papírového do elektronického formátu v podobě strukturovaných dat.

Dalším oceněným se stala společnost DATART, která realizovala projekt zavedení elektronické výměny dat s využitím standardu EDI a důvěryhodnou archivací daňových dokladů, vedoucí k  efektivnějšímu zpracování a zlepšení objednávkového servisu pro dodavatele. Projekt probíhal od konce loňského roku zaváděním EDI zpráv objednávka (ORDERS), faktura (INVOIC), obchodní námitka (COMDIS) a příslušných potvrzovacích dokladů. Již během prvních měsíců bylo do projektu zapojeno více než 30 % dodavatelů, což představuje přes 60 % zasílaných dokladů, které byly převedeny do podoby strukturovaných elektronických dokladů. Od června pak probíhá zapojování dodavatelů pro slovenskou část této sítě prodejen s elektrospotřebiči.

Mezi tři nejlepší se zařadila také společnost Unilever za projekt nasazení služby ORION Inventory Report s využitím standardní EDI zprávy INVRPT pro vyšší přehled o stavu zásob dodávaného sortimentu na skladech odběratelů. Jejím prostřednictvím tak může Unilever snadno zjistit, kolik zboží se na prodejnách odběratelů za dané období prodalo a jakým způsobem se vyvíjí jeho zásoby na stovkách odběrných míst. To dává příležitost na základě analýz přesně zhodnotit, jak si vedla konkrétní prodejní akce či promoakce a případně ji také porovnat s prodejem za jiné období a také včas připravit dodávku nového zboží.

Slavnostní vyhlášení výsledků EDI projekt roku 2015 proběhlo v podvečer 26. listopadu 2015 ve společenských prostorách hotelu Duo v Praze. Mediálními partnery soutěže EDI projekt roku, vyhlašované každoročně odborným portálem EDIzone.cz, jsou časopisy Systémy logistiky a Zboží a prodej vydavatelství ATOZ.

Zajímalo by to i kolegy nebo šéfa? Jednoduše s nimi článek sdílejte.