Rok 2017: v hlavní roli CRM a udržení zákazníka

01.02.2017

Technologie se v současnosti již staly naprosto nezbytným základem pro jakékoli podnikání. Začínajícím společnostem umožňují se prosadit, zavedeným pak dále růst. Klíčem k úspěchu je však nejen výběr vhodných technologií, ale i hlavně správné a efektivní využití informací, které díky nim mají firmy k dispozici.

Při jejich získávání, výběru a interpretaci se před managementem odkrývají doslova netušené možnosti. Konkurence na trhu je obrovská a rozhoduje každý detail. I proto se firmy snaží nejrůznějšími způsoby zaujmout svého zákazníka a ustát tak tvrdý konkurenční boj. Rok 2017 tedy bude rokem udržení zákazníků. Klíčovou technologií, která může v tomto boji nejvíce pomoci, pak podle výzkumu společnosti Gleanster je CRM (Customer Relationship Management)

Pokud chtějí společnosti na současném trhu obstát, není jiné cesty než se co nejvíce zaměřit na svého zákazníka, maximálně zlepšit jemu poskytované služby a přizpůsobit tomu své marketingové aktivity, od zavedení personalizovaných sdělení až po marketingovou automatizaci (zjistěte, jak na to zde).

Na straně obchodu bude rozhodovat znalost zákazníka a přehled o veškeré vzájemné komunikaci. V oblasti péče o zákazníka pak nelze opomenout důležitou roli servisního oddělení, které přijímá zákaznické požadavky a podněty. Ty se pak zpátky dostávají na marketingová a obchodní oddělení a otevírají nové možnosti pro další spolupráci se zákazníkem. 

Ideálním nástrojem, který sdružuje veškeré informace o zákazníkovi, včetně realizovaných a plánovaných aktivit, může být právě CRM systém. Společnost Gleanster nedávno zveřejnila výsledky výzkumu, v němž nejúspěšnější B2B společnosti sdílí své zkušenosti, jaké technologie využívají k akvizici a udržení zákazníka (Rethinking the Role of Marketing, 2015).

Pokud se týká udržení zákazníka, jednoznačně nejlépe splňují tento požadavek CRM systémy, a to v plných 99 % případů. Důvodem je skutečnost, že právě CRM systémy umožňují skutečně 360° pohled na zákazníka a jsou tak vynikajícím pomocníkem k jeho udržení. Dalšími často používanými nástroji jsou dle výzkumu e-mailový marketing a marketingová automatizace. Je však třeba dodat, že obě tyto marketingové technologie mohou být součástí CRM systému a především v jednom celku představují nezastupitelný nástroj k získání dokonalého přehledu o zákazníkovi.

-lza-

Tip: Zajímá vás více problematika získávání a udržování zákazníků? Zúčastněte se bezplatně odborných setkání zaměřených na komplexní péči o zákazníka. Více informací naleznete zde.

Nezajímalo by to i kolegy nebo šéfa? Jednoduše s nimi článek sdílejte.